forum
chatbox
poll
links
Nickname:

Wachtwoord:

Onthoud me
Anoniem blijven

Wachtwoord vergeten? Registreer je nu!

Digitale TV Website Forum -> Bourgeois...

Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Bourgeois...
xeniyo
Gepost op: 4-12-2006, 19:27
Quote Post

iDTV freak
*

Groep: Members
Gebruikers nr.: 747

Weer zo'n typisch staaltje van Bourgeois :

Hier zijn eigen woorden :
De initiatieven van Belgacom en Telenet in 2005 op kabelnetwerken, en meer recent in 2006 de lancering van TV Vlaanderen Digitaal via satelliet, hebben een ommekeer gebracht en de interesse voor digitale televisie aangezwengeld.  Intussen is er nog een kabelaanbod bijgekomen namelijk iN.Di, dat wordt verdeeld bij de vier Vlaamse openbare kabelmaatschappijen...

Ja, halloooow smiles-zot.gif iN.Di was wel eventjes vóór Belgacom en Telenet met digitale televisie. (Als je canaldigitaal buiten beschouwing laat, want daar heeft Bourgeois ook nog nooit van gehoord. Volgens hem is digitale televisie pas in 2005 gekomen terwijl eind jaren '90 er reeds digitale televisie was via canaldigitaal.)

--------------------
www.satdigitaal.be
Forum - ook over BelgacomTV, In-Di, Telenet...

PMEmail PosterUsers Website
jordy
Gepost op: 15-12-2006, 21:25
Quote Post

iDTV freak
*

Gebruikers nr.: 842

Die Bourgeois is zowat het slechtse wat het medialandschap in de laatste twaalf duizend jaar is overkomen.

Iedere keer als ik iets lees van hem of hem iets hoor zeggen, dan ga ik spontaan braken. Kennis van zaken is blijkbaar niet meer nodig om bepaalde departementen te leiden.

Jammer, een sterke minister van media zou in deze tijden echt wel het verschil kunnen maken.
PM
G?nther
Gepost op: 18-12-2006, 09:52
Quote Post

iDTV toeschouwer
*

Gebruikers nr.: 3042

Ik heb nog geen ervaring met digitale televisie maar ik schrijf er momenteel een artikel over voor de opleiding journalistiek. Ik vroeg me af hoe het zit met digitale televisie via de kabel. Bourgeois heeft recent bekend gemaakt dat analoge tv via de ether tegen 2008 zou verdwijnen, maar analoge tv via de kabel zou dan nog wel blijven bestaan. Zal analoge kabeltelevisie ook ooit verdwijnen en zo ja, bestaat er al een idee over wanneer dat precies zou gebeuren?
PM
xeniyo
Gepost op: 18-12-2006, 13:15
Quote Post

iDTV freak
*

QUOTE (Günther @ 18-12-2006, 10:52)
Zal analoge kabeltelevisie ook ooit verdwijnen en zo ja, bestaat er al een idee over wanneer dat precies zou gebeuren?

Dat zal er wel eens van komen dat analoge TV zal verdwijnen...

Maar de termijn waarop, zal eerder wat afhangen van het succes en evolutie van digitale televisie en HD-TV.

--------------------
www.satdigitaal.be

COM
Gepost op: 18-12-2006, 18:24
Quote Post

iDTV freak
*

Gebruikers nr.: 2697

Het is natuurlijk nogal gratuit af te geven op minister Bourgeois. Wijs mij eens een politicus aan die verstand heeft van Digitale media in het algemeen, Digitale Televisie in het bijzonder. Resultaat is een regelgeving die aan Telenet en consoorten toelaat de kijker als gijzelaar te misbruiken, waarbij Telenet daarin uitgesproken het verste durft te gaan.
De kijker is de pineut. Door de incompetentie van ons politiek personeel zal het wel weer wachten zijn tot iemand een klacht neerlegt en Europa helpt de puntjes op de "i-s" te zetten.

Analloge TV zal in Vlaanderen eind 2008 niet langer uitgezonden worden, Nederland is er al mee gestopt; Frankrijk, Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zullen ook binnenkort volgen. De kabeldistributeurs zouden als dienst aan abonnees die nog een analoge TV bezitten (nu nog de overgrote meerderheid) een aantal programmas analoog kunnen doorgeven, maar dat is economisch totaal onverantwoord gezien je de bandbreedte voor 2 of 3 HD programmas vergooit aan 1 SD PAL programma.
Veel logischer is dat ze wettelijk verplicht worden (zoals IN.DI uit eigen beweging doet) alle programmas waarvoor ze puur doorgeefluik (centrale antenne installatie) zijn ongeëncrypteerd op de kabel te zetten. De kijker die geen boodschap heeft aan de interactieve snufjes kan dan een settop box naar keuze aanschaffen, met of zonder HD recorder).
PMUsers Website
xeniyo
Gepost op: 18-12-2006, 18:52
Quote Post

iDTV freak
*

QUOTE (COM @ 18-12-2006, 19:24)
Analloge TV zal in Vlaanderen eind 2008 niet langer uitgezonden worden, Nederland is er al mee gestopt...

Waar haal je die gegevens? Ik heb nog nergens gelezen dat de analoge kabel in 2008 zou verdwijnen. Wat analoge antenne betreft zal dit wel kloppen, maar de kabel???

Trouwens wat je zegt over Nederland, heeft ook maar betrekking op uitzendingen via antenne, en niet via de kabel.

--------------------
www.satdigitaal.be

COM
Gepost op: 18-12-2006, 19:45
Quote Post

iDTV freak
*

Gebruikers nr.: 2697

Uiteraard bedoel ik etheruitzendingen, en niet de kabel - lees gewoon het vervolg.
Een kabeloperator mag de bandbreedte van zijn afgesloten medium gebruiken zoals hij zelf wil. Analoog blijven doorsturen is binnen afzienbare tijd economische onzin, maar de abonnee opsluiten in het geëncrypteerde formaat van een proprietary settopbox moet vroeg of laat als illegaal worden afgewezen.
PMUsers Website
xeniyo
Gepost op: 20-12-2006, 12:12
Quote Post

iDTV freak
*

QUOTE (COM @ 18-12-2006, 20:45)
Uiteraard bedoel ik etheruitzendingen, en niet de kabel - lees gewoon het vervolg.
Een kabeloperator mag de bandbreedte van zijn afgesloten medium gebruiken zoals hij zelf wil. Analoog blijven doorsturen is binnen afzienbare tijd economische onzin, maar de abonnee opsluiten in het geëncrypteerde formaat van een proprietary settopbox moet vroeg of laat als illegaal worden afgewezen.

Ok, dank je voor de verduidelijking.

--------------------
www.satdigitaal.be

natte
Gepost op: 21-12-2006, 06:47
Quote Post

iDTV freak
Group Icon

Groep: Moderators
Gebruikers nr.: 2813

voor oude mensen is het beter dat alles bij hetzelfde blijft.krijg indi niet verkocht bij schoonpa. smiles-icon_cool.gif smiles-eusa_naughty.gif

--------------------
forum:www.eurosatshop.be/base/
PM
1 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (1 gasten en 0 anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll

Voeg toe aan favorieten | Disclaimer | Adverteren | Bereik ons | Over deze site