| Homepagina |
Help
Zoeken
Gebruikers
Kalender
|
| Welkom gast ( Inloggen | Registreer ) | Validatie e-mail opnieuw verzenden |
| Pagina's: (2) [1] 2 ( Eerste ongelezen bericht ) | ![]() ![]() ![]() |
| COM |
Gepost op: 15-8-2006, 17:10
|
|
iDTV freak Groep: Members Berichten: 451 Gebruikers nr.: 2697 Woonplaats: Aalst Geregistreerd op: 15-8-2006 |
Als er naast de evolutie naar grotere schermen en hogere resoluties ook een parallelle vraag is naar piepkleine schermpjes met dito resolutie (wat ik ten zeerste betwijfel) dan zal die beantwoord worden door DVB-H en niet door UMTS, simpel omdat ik niet inzie dat iemand zou willen betalen om - zeg maar - een voetbalmatch of rit in een wielerronde te bekijken op postzegel formaat !
|
| Sergei |
Gepost op: 29-8-2006, 12:41
|
|
iDTV freak Groep: Members Berichten: 378 Gebruikers nr.: 1864 Woonplaats: Geregistreerd op: 7-1-2006 |
Dat postzegelformaat is gekoppeld met mobiel zijn.
DVB-H of UTMS is het formaat om dat tot de mobiele toepassing te brengen en staat los van schermgrootte in dit geval. |
| COM |
Gepost op: 15-9-2006, 20:02
|
|
iDTV freak Groep: Members Berichten: 451 Gebruikers nr.: 2697 Woonplaats: Aalst Geregistreerd op: 15-8-2006 |
Het feit dat er over dit onderwerp na 1 maand verder nog geen zinnig woord is gezegd is voor mij meer dan voldoende bewijs dat er hiervoor, en zeker tegen betaling zo goed als geen interesse is ... alle reclame met "een groot gat geslagen",
"helemaal plat gereden", "geklopt opde meet", ... ten spijt. |
| Sergei |
Gepost op: 15-9-2006, 20:58
|
|
iDTV freak Groep: Members Berichten: 378 Gebruikers nr.: 1864 Woonplaats: Geregistreerd op: 7-1-2006 |
Tja, UMTS was al een flop, waarom zou DVB-H dan het tij doen keren?
|
| Ruleke |
Gepost op: 12-10-2006, 13:35
|
||
|
iDTV fanatiekeling Groep: Members Berichten: 75 Gebruikers nr.: 591 Woonplaats: Geregistreerd op: 6-4-2005 |
Tja, probleem met UMTS is natuurlijk dat je betaald voor de bandbreedte die je verbruikt, met DVB-H ontvang je eigenlijk gewoon het tv-signaal rechtstreeks op je gsm, net als bij DVB-T. Indien alle DVB-H uitzendingen free to air zouden zijn kan ik me wel inbeelden dat het bruikbaar is omdat je er dan niet voor betaalt :) |
||
| Sergei |
Gepost op: 13-10-2006, 19:16
|
|
TV op je GSM, ja daar zit nu eens iedereen op te wachten.
|
| Rubie |
Gepost op: 19-12-2006, 23:03
|
|
iDTV fanatiekeling Groep: Members Berichten: 77 Gebruikers nr.: 2960 Woonplaats: Geregistreerd op: 23-11-2006 |
Dat is vooral ontworpen voor mensen die veel met het openbaar vervoer reizen. Zo vliegen de wachttijden en vertragingen voorbij! |
| master-mag |
Gepost op: 19-12-2006, 23:09
|
|
Moderator Groep: Moderators Berichten: 5463 Gebruikers nr.: 956 Woonplaats: belgie Geregistreerd op: 21-7-2005 |
daar is een publiek voor,
al wil ik het zelf niet, ben eens benieuwd wat ons dat zal kosten als we dit willen, vanaf januari zullen die prijzen bekendgemaakt worden heb ik gelezen ergens. ben eens benieuwd. -------------------- greets van master-magic
satelliet DB 8000S-C HD PVR + TVV,Euro1080,telesat (humax 2000 te koop) & Telenet IDTV (ADB 2000 HD digicorder met HD+ pakket). Logitech harmony 885 Satdigitaal.be Tv-Digitaal.be Aanbod zenders Belgie -------------------------------------------------------------------------------- |
| paternostertje |
Gepost op: 22-2-2007, 22:48
|
|
iDTV freak Groep: Members Berichten: 142 Gebruikers nr.: 2963 Woonplaats: Geregistreerd op: 24-11-2006 |
Link Deze link geeft een verslag weer van een parlementaire vraag. Het toont aan dat men wel degelijk bezig is om DBV-H uit te rollen bij de VRT. Dit is inderdaad gelijkaardig aan DVB-T en gratis.
Nokia brengt trouwens binnenkort de N77 uit met DVB-H. |
| COM |
Gepost op: 3-7-2007, 17:23
|
|
Hallo paternostertje et al.,
Zijn er al ervaringen met DVB-H ? Ik heb goede reden om aan te nemen dat er in en rond Gent een proef loopt op kan 37 oftewel 602 MHz. Mijn digitale TV ziet daar een lijst van 24 programmas (zonder beeld weer te geven evenwel); zo even uit het blote hoofd (mijn antenne is nog niet definitief geïnstalleerd) : INT, ESG, een, KetNet/Canvas, TourdeFrance, VTM, VT4, VijfTV, Kanaal2, AVS, RTVMechelen, KanaalZ, Vitaya, Eurosport, ActuaTV, jimTV, TMF,R2OVl, Donna, Studio Brussel, Donna Hitbits, ... |
| paternostertje |
Gepost op: 17-9-2007, 19:11
|
|
iDTV freak Groep: Members Berichten: 142 Gebruikers nr.: 2963 Woonplaats: Geregistreerd op: 24-11-2006 |
Er zou inderdaad een proef lopen in het Gentse: Klik Hier
Ik ken echter niemand met ervaringen ... Europa zou ondertussen, ook al beslist hebben dat DVB-H de standaard wordt voor mobiele TV in Europa. In het Vlaamse Parlement zijn al een reeks beslissingen genomen om de VRT toe te laten DVB-H uit te bouwen. Lees Hier |
| natte |
Gepost op: 18-9-2007, 19:34
|
|
iDTV freak Groep: Moderators Berichten: 3621 Gebruikers nr.: 2813 Woonplaats: vlaams brabant Geregistreerd op: 24-9-2006 |
nou kon noiet meer wachten en heb abon bij vodaphone live genomen met 24 kanalen.
-------------------- forum:www.eurosatshop.be/base/
|
| H3O |
Gepost op: 23-11-2007, 08:38
|
|
iDTV toeschouwer Groep: Members Berichten: 1 Gebruikers nr.: 3874 Woonplaats: Gent Geregistreerd op: 23-11-2007 |
Er loopt in Gent inderdaad een testproject met DVB-H. Ik ben momenteel mobiele televisie aan het testen voor het IBBT, met een Samsung SGH-P940. Momenteel kan ik daar Eén, Canvas, Eurosport, Euronews en KanaalZ ontvangen. Beeldkwaliteit is heel goed, ontvangst is prima,... Belangrijkste element zal uiteraard de kostprijs worden é. Ikzelf zit er niet zo op te wachten, is meer een leuke spielerei dan een nuttige inovatie.
|
| COM |
Gepost op: 24-11-2007, 08:56
|
|
Er is het afgelopen anderhalf jaar wel een en ander veranderd.
De verzelfstandiging van het zendernet van de VRT is beslist, de eigenlijke VRT blijft over als content provider; in die context ligt het allesbehalve voor de hand dat die VRT een (aantal) DVB mux(en) zal vullen met "-H" content, dat is niet hun opdracht. Dit is nog een uitloper van een test-/evalutatietaak die de huidige vertikaal geïntegreerde VRT op zich heeft genomen (of zich heeft laten opdringen). Mijn mening : recupereer die zender maar snel voor DVB-T, en laat - indien daar echt een vraag naar is - 1 landelijk kanaal voor DVB-H gebruiken door de Belgacoms van deze wereld : geen content providers maar doorverkopers. |
| COM |
Gepost op: 9-11-2008, 20:54
|
|
We zijn nu weer een jaar(tje) later en blijkbaar wil de vlaamse regering DVB-H ontwikkelen door de overnemer van het VRT zenderpark te verplichten 1 frequentie (mux) voor DVB-H te gebruiken.
Er moet dus een aanbieder (of meerdere) worden gevonden die een markt zien voor deze dienst. Als via de 7 andere muxen al 28 programmas beschikbaar zijn, kun je je afvragen hoe DVB-H van content zal worden voorzien. Door een groot deel van wat al op DVB-T beschikbaar zal zijn nog eens over te doen, of door een totaal verschillend aanbod te brengen wat dan noodzakelijk op relatief kleine doelgroepen gericht zal zijn. |
1 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (1 gasten en 0 anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:
Pagina's: (2) [1] 2 |
![]() ![]() ![]() |
Integrated by Koudanshi v1.4I © 2004 Bulletin Board Module.